Piliście Jinro, Emperador lub Officer’s Choice? Prawdopodobnie nawet o nich nie słyszeliście, a to przecież najwięksi milionerzy wśród marek alkoholowych. W kolejności są to marki: południowo koreańskiego soju, filipińskiej brandy i indyjskiej whisky. Co roku przedstawiane jest podsumowanie sprzedaży największych marek alkoholowych tzw. Milionerów, sprzedaży liczonej w dziesiątkach milionów kartonów. Od kilku lat na liście goszczą również nasze rodzime marki. Zobacz całą listę tu.
Najbliżej podium, bo na miejscu 37 (4 wśród wódek) uplasowała się Żubrowka z prawie jedno milionowym wzrostem sprzedaży. Wysoka pozycja „ZU” może być wynikiem wymuszonej przez polityczno-ekonomiczne czynniki strategi właściciela marki, którym obecnie jest Russian Standard (Roust).
Kolejną "polską” marką będąca własnością Stock Spirits Group jest Żołądkowa Czysta de Lux, miejsce 54 (11 wśród wódek) niestety ze spadkiem sprzedaży aż o ponad milion.
Trzecią w kolejności marką na miejscu 65 (13 wśród wódek) jest Krupnik ze stratą sprzedaży o 1,5 miliona (Grupa Belvedere nie mylić z wódką Belvedere).
Na kolejnych miejscach uplasowały się Soplica (Russian Standard/Roust) bez spadku, miejsce 102. Sobieski (Grupa Belvedere) miejsce 103 spadek o prawie ćwierć miliona. Lubelska (Stock Spirits Group) miejsce 109 ze spadkiem o prawie milion sprzedanych kartonów.
Spadek sprzedaży alkoholi "produkowanych" w kraju nad Wisłą nie powinien nas aż tak martwić, gdyż rok 2014 uważany jest na świecie za kryzysowy dla prawie wszystkich mocnych alkoholi. Najwięksi producenci odnotowali kolosalne straty w sprzedaży. Z ogólnie znanych nam marek zwyżkowały m.in. whiskey Jack Daniel’s, koniak Hennessy, irlandzka whiskey Jameson i kubański rum Havana Club.
Źródło: Drinks International