Wiedzieliście, że przez pewien czas było coś takiego jak "przezroczysta cola"? Niedawno pojawiły się spekulacje ewentualnego powrotu napoju na rynek.
W 1992 r. koncern Pepsi Co. zdecydował się na rewolucję wprowadzając na rynek przezroczystą, bezkofeinową Crystal Pepsi, wpisując się tym samym w nurt "new-age". Nowość promowana była jako zdrowa i dietetyczna. 40 mln dol. kosztowała kampania reklamowa, której elementem był użyty w spocie hit zespołu Van Halen "Right Now".
Sprzedaż w pierwszym roku od rynkowej premiery wyglądała obiecująco, jednak ostatecznie okazało się, że większość konsumentów kupowała Crystal Pepsi z czystej ciekawości i więcej już nie wracała do sklepu po ten wariant napoju, preferując klasyczną odmianę.
W 2013 roku popularny youtuber Kevin Strahle (1,2 miliona subskrybentów) opublikował film, w którym spożywa 20-letnią colę. Co prawda nie kończy się to dla niego najlepiej, ale film osiągnął prawie 12 milionów odsłon. 2 lata później Strahle umieścił w internecie oficjalną petycję o przywrócenie produktu do sprzedaży. W odpowiedzi Pepsi wydało tajemnicze oświadczenie w którym obiecuje pojawienie się nowego produktu na półkach sklepowych, nie potwierdziło jednak czy chodzi o Crystal Pepsi...
Kupilibyście Crystal Pepsi?